Publicerad 3 jul 2023
Sedan 2017 är Timekeeper det ledande verktyget för enkel tidrapportering.
Med de funktioner som släpps idag tar vi ytterligare ett steg för att underlätta och förbättra tidrapporteringen för dig och dina kollegor.
Multipel statusändring
Genom att bocka för flera projekt i listan kan du nu ändra status på flera projekt samtidigt. Detta kommer uppskattas av dig som har flera projekt i listan som ska faktureras eller avslutas.
Lönsamhet på projektnivå
För dig som någon gång velat se direkt i Timekeeper hur lönsamma dina projekt är, har vi glädjande nyheter. Vi har nu tagit första steget av flera för att du på sikt ska kunna få en helhetsbild över vilka projekt som går bättre respektive sämre. Nedan listar vi några nyheter:
- Lägga in budgeterade och förväntade intäkter/kostnader per projekt
- Följa täckningsbidrag (TB) och täckningsgrad (TG) per projekt
- Grafer på projekt som ger dig överblick över nämnda punkter ovan. Du ser också hur stor andel av era registrerade artiklar (inkl. EDI-material) som är fakturerad och inte.
Ny projektöversikt
Projektlistan, som finns i Timekeeper sedan tidigare, har nu kompletterats med en annan vy där dina uppdrag i stället sammanställs i form av projektkort. Denna vy passar bättre för dig som lägger mindre vikt vid att följa projektets lönsamhet men behöver bättre koll på vilka medlemmar som ingår i varje projekt.
Artikelregistrering på uppgifter (att göra)
I Timekeeper har du alltid kunnat registrera artiklar och material men nytt är att du också kan skapa upp artiklar på era uppgifter i projektet för vidarefakturering. Detta underlättar för dig som arbetar aktivt med uppgifter idag eller som vill komma i gång med det.
Smidigare hantering av fakturaunderlag
Nu kan du enkelt radera en rad i fakturaunderlaget och lägga till en artikel/rad genom att söka dig fram till rätt artikel i en rullista. Detta är perfekt för dig som brukar göra justeringar i fakturaunderlaget innan du för över till ditt ekonomisystem.
Artikelöversikt i rapportvyn
I din detaljerade rapport framkommer det nu tydligt vilka artiklar som är registrerade som vanligt i tidrapportvyn, vilka som tillhör uppgifter och vilka som är EDI-artiklar.
För dig med EDI | Söka på ordernummer
För att hitta till rätt order kan du nu söka på leverantörens ordernr i vyn orderbekräftelser.
För dig med Fortnox | Förhandsgranskning av faktura
Vid överföring av fakturaunderlag till Fortnox får du nu upp en förhandsgranskning på hur den riktiga fakturan ser ut i ditt ekonomisystem.
För dig med Visma eEkonomi | Skapa kund
Det har länge varit möjligt att skapa kunder från Timekeeper till olika ekonomisystem. Nu är det möjligt också för dig som jobbar i Visma eEkonomi. När du skapat en ny kund på webben i Timekeeper landar den nu per automatik i ditt kundregister i Visma eEkonomi. För att detta ska fungera krävs att du har en aktiv koppling mellan Timekeeper och ditt Visma eEkonomi.
Kundtyp
Nu kan du se och bestämma vilka kunder som är privatkunder respektive företagskunder.
3 jul 2023
23 sep 2022
13 apr 2022
22 feb 2021
18 mar 2020
21 jan 2019
31 okt 2018
1 jul 2018