Produktnyheter, kundcase och tips från oss bakom Timekeeper


Publicerad 3 jul 2023

Ändra status på flera projekt, smidigare fakturaunderlag, förbättrad planeringsöversikt i appen

Sedan 2017 är Timekeeper det ledande verktyget för enkel tidrapportering.
Med de funktioner som släpps idag tar vi ytterligare ett steg för att underlätta och förbättra tidrapporteringen för dig och dina kollegor.

Timekeeper

Multipel statusändring

Genom att bocka för flera projekt i listan kan du nu ändra status på flera projekt samtidigt. Detta kommer uppskattas av dig som har flera projekt i listan som ska faktureras eller avslutas.

Lönsamhet på projektnivå

För dig som någon gång velat se direkt i Timekeeper hur lönsamma dina projekt är, har vi glädjande nyheter. Vi har nu tagit första steget av flera för att du på sikt ska kunna få en helhetsbild över vilka projekt som går bättre respektive sämre. Nedan listar vi några nyheter:

- Lägga in budgeterade och förväntade intäkter/kostnader per projekt

- Följa täckningsbidrag (TB) och täckningsgrad (TG) per projekt

- Grafer på projekt som ger dig överblick över nämnda punkter ovan. Du ser också hur stor andel av era registrerade artiklar (inkl. EDI-material) som är fakturerad och inte.

Ny projektöversikt

Projektlistan, som finns i Timekeeper sedan tidigare, har nu kompletterats med en annan vy där dina uppdrag i stället sammanställs i form av projektkort. Denna vy passar bättre för dig som lägger mindre vikt vid att följa projektets lönsamhet men behöver bättre koll på vilka medlemmar som ingår i varje projekt.  

Artikelregistrering på uppgifter (att göra)

I Timekeeper har du alltid kunnat registrera artiklar och material men nytt är att du också kan skapa upp artiklar på era uppgifter i projektet för vidarefakturering. Detta underlättar för dig som arbetar aktivt med uppgifter idag eller som vill komma i gång med det.

Smidigare hantering av fakturaunderlag

Nu kan du enkelt radera en rad i fakturaunderlaget och lägga till en artikel/rad genom att söka dig fram till rätt artikel i en rullista. Detta är perfekt för dig som brukar göra justeringar i fakturaunderlaget innan du för över till ditt ekonomisystem.

Artikelöversikt i rapportvyn

I din detaljerade rapport framkommer det nu tydligt vilka artiklar som är registrerade som vanligt i tidrapportvyn, vilka som tillhör uppgifter och vilka som är EDI-artiklar. 

För dig med EDI | Söka på ordernummer

För att hitta till rätt order kan du nu söka på leverantörens ordernr i vyn orderbekräftelser.

För dig med Fortnox | Förhandsgranskning av faktura

Vid överföring av fakturaunderlag till Fortnox får du nu upp en förhandsgranskning på hur den riktiga fakturan ser ut i ditt ekonomisystem.

För dig med Visma eEkonomi | Skapa kund 

Det har länge varit möjligt att skapa kunder från Timekeeper till olika ekonomisystem. Nu är det möjligt också för dig som jobbar i Visma eEkonomi. När du skapat en ny kund på webben i Timekeeper landar den nu per automatik i ditt kundregister i Visma eEkonomi. För att detta ska fungera krävs att du har en aktiv koppling mellan Timekeeper och ditt Visma eEkonomi. 

Kundtyp

Nu kan du se och bestämma vilka kunder som är privatkunder respektive företagskunder.



Vill du veta mer om detta?

Kontakta oss arrow_right_alt

Följ oss för tips och nyheter på sociala medier:

Timekeeper på Facebook Facebook Timekeeper på LinkedIn LinkedIn



Fler inlägg...








23 sep 2022

Ny kvittomodul












22 feb 2021

Ny app i butikerna!