Produktnyheter, kundcase och tips från oss bakom Timekeeper


Publicerad 30 apr 2020

Covid-19 och produktnytt. Ny användarroll för personalansvarig, filter för projekt och användare i planeringskalendern m.m.



Hej! Trots den rådande pandemin med Covid-19 så jobbar vi på Timekeeper vidare utan större förändringar. Vi vet att många företag har det tufft just nu och vi hjälper till med allt vi kan. Vår enkla prismodell (69 kr/användare) och möjligheten att uppgradera / nedgradera licenser utan krångliga bindningstider är extra uppskattat i dessa tider.

Vi ser också att vi får fler förfrågningar från kommuner och andra organisationer som behöver smidiga verktyg för att verkligen säkerställa att tiden används så effektivt som möjligt nu. Har ni frågor kring inställningar, tidkoder för korttidspermittering eller annat så hjälper vi dig gärna! 

Under april har vi släppt nya versioner med en rad uppdateringar. Som vanligt prioriteras vår roadmap hela tiden utifrån dig som användare och övriga kunders önskemål. Tack för er feedback! Detta har hänt:


Rapporter & fakturering

  • Stöd för att bifoga tidrapport som PDF till order i Fortnox. Innan du skapar en faktura till Fortnox så finns idag möjlighet att bifoga PDF. Denna skapas automatiskt, laddas upp till Fortnox dokumentarkiv och kopplas som dokument till fakturan. Nu kan du även skapa detta som en order till Fortnox.




Användare

  • Ny roll; personalansvarig. Till skillnad från projektledare och arbetsledare kan en personalansvarig se modulen "Lön" för att granska och attestera all tid som personalen rapporterat, oavsett projekt. Kopplingen här är alltså endast på personnivå istället för på projektnivå.



  • Importfunktion för att snabbt komma igång med nya grupper av användare. Klistra in data i CSV-format (från t.ex en Excel-fil), kontrollera, spara, klart! 



Kundprislistor

  • Stöd för prislistor per kund. Nu kan du skapa tidsstyrda prislistor för en eller flera kunder. Dessa ärvs ned till projekten och fungerar tillsammans med prislista per projekt som tidigare. Funktionen är i beta-stadie och aktiveras av oss på begäran. Har du behov av tidsstyrda prislistor på en kund som ska gälla för samtliga projekt? Kontakta oss så demonstrerar vi detta.


Projekt & uppgifter

  • Stöd för fler arbetsledare per projekt. Nu kan du i ett projekt dela upp medlemmarna i grupper, där varje grupp har en ansvarig arbetsledare. Detta har tagits fram på efterfrågan från framför allt större företag där arbetet i projekten behöver attesteras av fler än en arbetsledare. Självklart fungerar det fortfarande lika bra att bara ha en arbetsledare, eller ingen alls.


Planeringskalender

  • Nu finns ett filter i både vyn "användare" och "projekt" där du kan göra urval för att minska kalendern. Du kan t.ex välja ut ett antal användare eller taggar. Eller behöver du snabbt se vilka som är planerade i specifika projekt? Piece of cake!


API

Bygg dina egna rapporter med vårt publika REST API! 

  • Project på varje TimeRegistration returnerar nu även ProjectLeaderFullName



Glöm inte hålla appen uppdaterad!



Vill du veta mer om detta?

Kontakta oss arrow_right_alt

Följ oss för tips och nyheter på sociala medier:

Timekeeper på Facebook Facebook Timekeeper på LinkedIn LinkedIn



Fler inlägg...








23 sep 2022

Ny kvittomodul












22 feb 2021

Ny app i butikerna!