Produktnyheter, kundcase och tips från oss bakom Timekeeper


Publicerad 3 jul 2023

Kundcase: Skinnarängskvarn & Kraft AB

Skinnarängskvarn & Kraft AB är ett konsultföretag baserat i Spånga, som verkar inom olika former av projektledning. Man har både fastpris-uppdrag och uppdrag på löpande räkning. I vissa projekt är man funktionsansvarig med olika team och i andra säljer man sina tjänster per timme.

Vilka utmaningar hade ni innan ni började med Timekeeper?

– Den största utmaningen var att få en tydlighet kring ekonomi inom uppdragen och mellan uppdragen inklusive styrningen från företagsledningen. Uppdragsstyrning och uppföljning är den främsta anledningen till att vi använder Timekeeper i vårt dagliga arbete.

Varför valde ni Timekeeper?

– Vi tyckte att appen och servicen samt säljsupporten var det bästa alternativet. Sökte aktivt efter andra produkter men föll för enkelheten.

Hur jobbar ni konkret i Timekeeper?

– Vi sätter upp projekt, kunder och artiklar så det stämmer och lirar med ekonomisystemet. Så vi går från ax till limpa och tillbaka igen, så att säga. Vår offert med tydliga leverabler och erbjudande skapas och följs upp i Timekeeper – resurshantering, löner mm kopplas tydligt till uppdragen och all utgiftshantering sköter vi via Timekeeper. Integrationen mellan Timekeeper och vårt ekonomisystem gör att vi kan enkelt följa och få alla kostnader samt utfall på plats.

Hur har verksamheten förbättrats med Timekeeper?

– Timekeeper utgör grunden i vår tidredovisning och är basen för vår kundfakturering. Vi är ett växande företag och alla anställda/underleverantörer introduceras i att tidredovisa med hjälp av Timekeeper app/web. Vi gillar att Timekeeper kan ge oss lite olika uppsättning i olika projekt – ibland är det väldigt detaljerat med leveranspunkter och milstolpar och i andra, mindre projekt mäter och fakturerar vi bara tid mot total tid tilldelad för att slutföra leveransen.

Lönefunktionen använder vi främst för avvikelser mot lön för anställda, som vi exporterar till ekonomisystemet.

Är det någon speciell funktion i Timekeeper som ni vill lyfta lite extra?

– Enkelheten, servicen från supporten och lyhördheten i verksamhetsutvecklingen. Vi är väldigt nöjda med hur vi har fått hjälp och stöd i vårt arbete.



Vill du veta mer om detta?

Kontakta oss arrow_right_alt

Följ oss för tips och nyheter på sociala medier:

Timekeeper på Facebook Facebook Timekeeper på LinkedIn LinkedIn



Fler inlägg...








23 sep 2022

Ny kvittomodul












22 feb 2021

Ny app i butikerna!