Produktnyheter, kundcase och tips från oss bakom Timekeeper


Publicerad 9 aug 2019

Produktnytt! Listan med alla uppdateringar januari - juli 2019



Osäker på om du missat något av den senaste tidens uppdateringar? Lugn, här har du listan med alla viktiga nyheter (glöm inte följa oss på Facebook, där publicerar vi mindre uppdateringar och tips löpande). 

Fortsätt komma med feedback, det är era önskemål som driver vår utveckling av Timekeeper framåt! Happy reading :)

Rapporter

  • Användare kan exportera egna rapporter till Excel (läs mer här)
  • Nytt filter för debiterbara timmar i droplistan "Visa timmar" på detaljerad rapport
  • Kommentarer visas nu för artikelregistreringar på detaljerat fakturaunderlag

Planeringskalender

  • När händelse i planeringskalendern skapas på användare som ej ingår i projekt, får man frågan om användaren ska läggas till direkt
  • Bemanningsfunktion med arbetspass (läs mer här)

Projekt & uppgifter

  • Nya fält: Projektnoteringar (enbart för administratörer) samt projektadress
  • Stöd för längre beskrivning på uppgifter: Upp till 1000 tecken är nu tillåtet, både webb och app
  • Möjlighet att välja e-post- och pushnotis vid redigering av uppgift, både webb och app
  • Stöd för att bifoga PDF på uppgifter
  • Full behörighet att redigera projektet som projektledare

Löneunderlag och attestering

  • Nytt filformat vid export av löneunderlag: BLa tidtransaktion, för import till Björn Lundéns löneprogram
  • Tidkod visas nu i varje underlag i attestmodulen
  • Stöd för att skicka meddelande som push-notis från attestmodul
  • Buggfix vid export till Excel, kommentarer läggs på fler rader vid mer än 250 tkn

Tidregistrering

  • Stöd för att ångra inskick för del av period, per projekt: Detta är speciellt användbart då olika arbetsledare attesterar per projekt eller kräver ändring av inskickad tid bara för sitt projekt (tidigare behövde allt i veckan låsas upp vilket krävde upprepad attest av samtliga arbetsledare)
  • Stöd för att skicka in tidrapport månadsvis utöver veckovis: Knappen för att skicka in från dagsvy är borttagen, endast vecka eller månad, både webb och app
  • Annan sortering av registreringar: Sortering sker efter klockslag istället för grupperat per projekt, både webb och app
  • Vid registrering utan sluttid så sätts automatisk 23:59 för att förhindra"tom" registrering efterföljande dag (gäller ej om timern används)
  • Stöd för att skriva kommentar i timern (endast webb)
  • Stöd för längre kommentarer på artikelregistrering, tidsregistrering samt utläggsregistrering
  • Buggfixar, inget tomt pass skapas upp om man avslutar dagen 00:00
  • Nytt OB stöd: Stöd för fyra olika OB, samt stöd för att skapa och redigera egna helgdagar i OB-schema (läs mer här)
  • När man pekar på en tidspost i veckovyn visas eventuell kommentar

Register

  • Förbättrad import/synk med Fortnox på artiklar och kunder: Välj alla, aktiva eller inaktiva
  • Stöd för att ange vilka tidkoder som skall vara OB-grundande
  • Stöd för att inaktivera aktiviteter
  • Stöd för att inaktivera tidkoder
  • Stöd för att låsa tidkod per aktivitet, dvs förhindra möjlighet för användare att ange avvikande tidkod vid registrering
  • Stöd för att koppla tidkod till löneart: Nu kan en tidkod kopplas till löneart, som dessutom kan ha olika belopp per användare. T.ex om du vill låta Timekeeper hantera olika timlöner för personalens olika arbeten

Användare

  • Stöd för att ange avvikande belopp på löneart per användare

API

Bygg dina egna rapporter med vårt publika REST API! 

  • Article på varje TimeRegistration tar nu fram artikelpris baserat på prislista (för projektet, användaren eller globalt)
  • User på varje TimeRegistration innehåller nu EmployeeNr

Övrigt

  • Diverse prestandaförbättringar
  • Högre krav på autentisering med 3D Secure/BankID vid kontokortsbetalning inför nya EU-direktivet PSD2 fr.om 14 september 2019



Vill du veta mer om detta?

Kontakta oss arrow_right_alt



Fler inlägg...