Produktnyheter, kundcase och tips från oss bakom Timekeeper


Publicerad 5 sep 2019

Produktnytt! Nytt användarregister, kopiera i kalendern, textmallar för kundgodkännande...



Idag publicerades en ny version med en rad uppdateringar som vi arbetat med under augusti. I denna version har vi även uppdaterat vår betaltjänst ytterligare, vilket innebär att alla kortköp i Timekeeper följer nya EU-kravet i regelverket PSD2. EU:s regler kallar detta SCA (Strong Customer Authentication) vilket träder i kraft 14 september 2019.  Detta innebär i praktiken att alla betalningar med kontokort ska verifieras av köparen, i de flesta fall med Mobilt BankID. 

Rapporter

  • Ny design på e-postmeddelande för kundgodkännande, med avsändare som svarsadress
  • Nya textmallar för kundgodkännandet: 
    Detta ligger tillsammans med textmall för fakturatexter i eget avsnitt under företagsinställningar. Du kan nu ange ämne och meddelandetext, med data-variabler för att själv komponera vad du vill ta med i meddelandet: 

     

    Vi har som sagt även snyggat upp e-postmeddelandet också, så det ser lite trevligare ut:



  • I rapportmodulen visas nu om ett projekt är avslutat, för tydlighetens skull. Ingen övrig påverkan, allt rapporterat i projektet visas fortfarande som tidigare.
  • Tidregistreringar sorteras efter klockslag i detaljerade rapporter


Planeringskalender

  • Stöd för att kopiera och klistra in händelser i planeringskalendern:


Projekt & uppgifter

  • Inte längre ett krav på att välja användare på en uppgift i ett projekt: Nu kan du välja "ingen användare" för att låta uppgifterna ligga öppna tills ni vet vem som ska göra vad...


Tidregistrering

  • Lunchavdrag går nu att göra var 30:e minut under hela dygnet


Användare

  • Ny design på användarregister med listvy, statusfilter samt sökfunktion
  • Möjlighet att som administratör göra en lösenordsåterställning på användarprofil


API

Bygg dina egna rapporter med vårt publika REST API! 

  • Project på varje TimeRegistration returnerar nu även WorkLeaderFullName
  • User på varje TimeRegistration innehåller nu även Address, Zip, City


Övrigt

  • Diverse prestandaförbättringar
  • Nytt färgschema på OB-koder under OB-schema i företagsinställningar
  • Stöd för EDI-import av inköp från Beijer 
  • Fakturakvitton på tidigare debiteringar går nu att ladda ner under "Prenumeration och betalning"
  • Utökad felhantering vid export av underlag till Visma Tid (för Visma Lön). Om tidkod är kopplad till löneart vilket inte stöds av Visma Tid möts man av ett felmeddelande



Vill du veta mer om detta?

Kontakta oss arrow_right_alt

Följ oss för tips och nyheter på sociala medier:

Timekeeper på Facebook Facebook Timekeeper på LinkedIn LinkedIn



Fler inlägg...






23 sep 2022

Ny kvittomodul












22 feb 2021

Ny app i butikerna!