Produktnyheter, kundcase och tips från oss bakom Timekeeper


Publicerad 31 okt 2018

Kundcase: Timekeeper ett "AllaTiders"-system

AllaTiders Kompetenser är ett socialt företag på kommersiell grund i Örnsköldsvik som jobbar med att hyra ut kompetens.

Mot privatmarknaden handlar det främst om RUT- och ROT tjänster och mot företag allt från ekonomer, fastighetsskötsel, snöskottning, renovering, lokalstäd till mycket mer. De tar egentligen på sig alla jobb som de har kompetens att utföra. Den sociala delen är att man går in i projekt där de kan hjälpa och stötta människor långt ifrån arbetsmarknaden, så vi kan göra världen lite bättre.

Mot privatmarknaden handlar det främst om RUT- och ROT tjänster 

Detta resulterar i att man har både timanställda och ett antal med månadslön. Kunder med olika prisbilder och att man jobbar med RUT och ROT avdrag, vilket gör allt lite komplex när det gäller redovisningen av timmar och faktureringen mot kund.

Vi fick en kort intervju med Jenny på AllaTiders Kompetenser AB

-Innan Timekeeper jobbade vi med manuella tidrapporter, vilket var väldigt tidsödande och ledde till mycket fel. 

Den tidigare manuella hanteringen var väldigt tidsödande och gjorde att det lätt blev fel inlagt när all data matades in i ekonomisystemet och lönesystemet. De var tvungna att hantera allt två gånger.

Idag jobbar de uteslutande med Timekeeper som tidsrapporteringssystem, där all personal har inlogg och rapporterar in timmar och om de har milersättning och övrigt. Alla medarbetare är kopplade till sina specifika kunder och projekt.  

De skapar också upp i princip alla fakturaunderlag direkt från systemet, och varje kund är inlagd med sin specifika prislista.

-Att Timekeeper är kompatibelt med Fortnox gör det hela väldigt smidigt.

Sammanfattningsvis, vad har Timekeeper inneburit för er ?

-Vi spar oerhört mycket administrativ tid och vi har fått en bättre överblick på kunderna och personalen.



Vill du veta mer om detta?

Kontakta oss arrow_right_alt