Publicerad 22 maj 2020
Du har säkert någon gång fått en fråga om en faktura där något behöver förtydligas. Eller så har du svårt att få plats med en tydlig beskrivning över arbetet. Ibland behöver man skicka med bilagor för att specificera arbetet ytterligare. Det krävs onödiga utskrifter och ger ökade kostnader om du använder en extern fakturaleverantör.
Med Timekeeper kan du redovisa ditt arbete med datum och kommentarer. Därefter låter du kunden godkänna digitalt via en automatisk länk från Timekeeper via e-post. Slipp bilagor och onödiga samtal. Såhär gör du:
I rapporter väljer du period och projektets detaljerade rapport
På din detaljerade rapport klickar du på knappen "kundgodkännande"
Har du en beställare på projektet finns redan mailadressen ifylld, annars ändrar du. Ämne och meddelande styrs av dina egna mallar som du såklart också kan ändra.
Din kund får en notis om din rapport via e-post och följer länken för att se underlaget
Din kund kan här granska alla timmar, datum och kommentarer för att därefter godkänna rapporten. Om kunden har frågor så kan en fråga skickas tillbaka på mailet och svaret går till dig som skickat underlaget.
Din kund har godkänt underlaget. Du får en rapport via e-post samt ser i Timekeeper vilka registreringar som godkänts av kunden med ikonen "tumme upp".
Nu kan du skapa en faktura till ditt ekonomisystem med en text som hänvisar till kundens godkännande. Utan bilagor, utan frågor.
Där hittar du användarguider, frågor och svar, samt kan skapa ärenden till vår support.
Gå till hjälpsidorna
Trevlig helg önskar vi på Timekeeper!
Glöm inte hålla appen uppdaterad!
3 jul 2023
23 sep 2022
13 apr 2022
22 feb 2021
18 mar 2020
21 jan 2019
31 okt 2018
1 jul 2018