Frågor och svar

Någon fråga du inte fått svar på? Vi hjälper dig mer än gärna via e-post, telefon eller chatten nedan!

Integrationer

Hur gör jag för att koppla ihop Timekeeper med Fortnox ?
  1. Logga in i Fortnox
  2. I menyn för ditt företag, välj "Administrera användare"
  3. Klicka på "+Lägg till integration" du hittar den bredvid tabellen "Integrationer"
  4. Sök fram Timekeeper och välj integrationen, tryck "spara".
  5. Nu visas API-nyckeln, klipp ut och klistra in i Timekeeper, KLART !

Om du använder en version av Fortnox som är kopplad till din redovisningsbyrå kan du inte själv få fram API-nyckeln, be då din revisor om denna.

Har ni ett API?

Ja, Timekeeper har ett REST API, dokumentation är ännu ej publik men lämnas ut på begäran

GDPR

GDPR, vad gör vi ?

I maj 2018 träder den nya dataskyddsförordningen (GDPR) i kraft och ersätter den tidigare svenska personuppgiftslagen (PuL). För att få till bra och säkra rutiner för arbetet med dataskydd och personuppgiftshantering (GDPR) arbetar vi just nu med följande saker:

  • Anpassning av Timekeeper
  • Interna rutiner och informationssäkerhet
  • Avtalstecknande med dig som kund, oftast personuppgiftsbiträdesavtal, vi kommer att maila ut mer information så snart allt är på plats.

Betalning

Lämnar ni offert?

Vid behov av fler än 50 användare, specialanpassningar eller egna integrationer lämnar vi mer än gärna offert!

Kontakta oss för offert 

Hur betalar jag?

Betalningen för er prenumeration debiteras ert kontokort automatiskt varje månad. Självklart får du en e-postfaktura som kvittens för varje betalning.

Vad har ni för bindningstid?

Vi tillämpar inga bindingstider. Ni uppgraderar, nedgraderar eller avslutar prenumerationen när som helst.

Inloggning

Jag har glömt mitt lösenord, vad gör jag ?

Gå in på https://app.timekeeper.se/login.aspx  välj sedan "Glömt ditt lösenord? Återställ här"

Ange sedan din mailadress/användarnamn och ett nytt lösenord mailas direkt till dig.

Fakturering

Felmeddelande "konto saknas" eller kunde inte hitta konto" vid fakturering till Fortnox

Det vanligaste när detta händer är att något av följande är fel:

  • En eller flera rader från din faktura innehåller artiklar som saknar konto i Fortnox.
    • För att åtgärda detta så går du in i Fortnox och väljer "kugghjulet" och sedan Bokföring-->Förvalda konton.
    • Här väljer du försäljningskonton för vara och tjänst, spara. Klart !
  • Organisationsnumret eller personnumret på kunden är felaktigt angivet i Fortnox, här är det extra viktigt att kontrollera så att det inte finns med något mellanslag etc. Detta fel är vanligt förekommande om du har:
    • Importerat alla dina kunder från ett annat system tidigare.
    • Lägger upp nya privatkunder efter GDPR anpassningarna och inte längre använt dig av den automatiska datahämtningen som tidigare fanns i Fortnox. Säkerställ också att du valt "Privatkund" på dessa.