Frågor och svar

Någon fråga du inte fått svar på? Vi hjälper dig mer än gärna via e-post, telefon eller chatten nedan!

Integrationer

Hur gör jag för att koppla ihop Timekeeper med Fortnox ?
  1. Logga in i Fortnox
  2. I menyn för ditt företag, välj "Administrera användare"
  3. Klicka på "+Lägg till integration" du hittar den bredvid tabellen "Integrationer"
  4. Sök fram Timekeeper och välj integrationen, tryck "spara".
  5. Nu visas API-nyckeln, klipp ut och klistra in i Timekeeper, KLART !

Om du använder en version av Fortnox som är kopplad till din redovisningsbyrå kan du inte själv få fram API-nyckeln, be då din revisor om denna.

Har ni ett API?

Ja, Timekeeper har ett REST API, kontakta oss på support@apptech.se och beskriv kort vad ni skulle vilja göra så mailar vi er dokumentationen.

Betalning

Lämnar ni offert?

Vid behov av fler än 50 användare, specialanpassningar eller egna integrationer lämnar vi mer än gärna offert!

Kontakta oss för offert 

Hur betalar jag?

Betalningen för er prenumeration debiteras ert kontokort automatiskt varje månad. Självklart får du en e-postfaktura som kvittens för varje betalning.

Vad har ni för bindningstid?

Vi tillämpar inga bindingstider. Ni uppgraderar, nedgraderar eller avslutar prenumerationen när som helst.

Inloggning

Jag har glömt mitt lösenord, vad gör jag ?

Gå in på https://app.timekeeper.se/login.aspx  välj sedan "Glömt ditt lösenord? Återställ här"

Ange sedan din mailadress/användarnamn och ett nytt lösenord mailas direkt till dig.

Fakturering

Felmeddelande "konto saknas" eller kunde inte hitta konto" vid fakturering till Fortnox

Det vanligaste när detta händer är att något av följande är fel:

  • En eller flera rader från din faktura innehåller artiklar som saknar konto i Fortnox.
    • För att åtgärda detta så går du in i Fortnox och väljer "kugghjulet" och sedan Bokföring-->Förvalda konton.
    • Här väljer du försäljningskonton för vara och tjänst, spara. Klart !
  • Organisationsnumret eller personnumret på kunden är felaktigt angivet i Fortnox, här är det extra viktigt att kontrollera så att det inte finns med något mellanslag etc. Detta fel är vanligt förekommande om du har:
    • Importerat alla dina kunder från ett annat system tidigare.
    • Lägger upp nya privatkunder efter GDPR anpassningarna och inte längre använt dig av den automatiska datahämtningen som tidigare fanns i Fortnox. Säkerställ också att du valt "Privatkund" på dessa.

GDPR

GDPR, integritet och personuppgiftshantering

Timekeeper är ett system utvecklat i Sverige, där all data förvaras på servrar i norra Europa.

Det är högsta prioritet för oss att du och dina medarbetare skall känna er trygga med att er personliga data hanteras på ett säkert sätt.

Vill du veta mer om detta så kan du läsa i vårt Tjänsteavtal samt Integritetspolicy

Löneunderlag

Felmeddelande vid export av löneunderlag PAXml

När du väljer att exportera löneunderlaget i PAXml format (används till bla. Fortnox, Crona lön. Kontek mfl) gör Timekeeper en kontroll på att samtliga tidkoder samt lönekoder som exporteras är giltiga PAXml koder.

En lista med giltiga koder hittar du här. 

Exportera löneunderlag till Visma lön

För att få en smidig lönekörning där löneunderlaget exporteras från Timekeeper så krävs en del förberedelser, en instruktion för hur du går till väga hittar du här.

Det finns också en hel del att läsa i Vismas egna online-hjälp, samt här för de delar som rör själva filimporten.

Vi erbjuder också en 1 timmes utbildning som du kan boka här